REGULAMIN CZŁONKOSTWA W STOWARZYSZENIU POLSKIE AQUAPARKI I PŁYWALNIE
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Stowarzyszenie nosi nazwę Stowarzyszenie Polskie Aquaparki i Pływalnie.
- Stosownie do postanowień Statutu wśród członków Stowarzyszenia wyróżnia się:
1) członków zwyczajnych,
2) członków wspierających,
3) członków honorowych/zasłużonych.
- Cele i sposoby działania Stowarzyszenia reguluje Statut Stowarzyszenia.
§2. STATUS CZŁONKA
- Zasady nabycia i utraty statusu członka Stowarzyszenia określa Statut, a precyzuje niniejszy regulamin.
- Osoba chcąca nabyć status członka Stowarzyszenia kieruje do Zarządu pisemną deklarację członkowską poprzez wysyłkę uzupełnionego formularza na adres mailowy: biuro@paip.com.pl
- Decyzję o przyznaniu statusu członka Stowarzyszenia Zarząd komunikuje osobie, która złożyła pisemną deklarację członkowską.
- Obowiązki członków Stowarzyszenia reguluje Statut.
§3. CZŁONKOSTWO ZWYCZAJNE
- Członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia może być każda osoba fizyczna – obywatel polski lub cudzoziemiec – posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych, działająca na rzecz rozwoju branży basenowej (aquaparki, pływalnie, termy, saunaria itp.) w Polsce.
- Członkiem zwyczajnym może być osoba, która zgłosi swe przystąpienie do Stowarzyszenia i gotowa jest brać czynny udział w realizacji jego celów wraz z pisemną rekomendacją co najmniej dwóch członków Stowarzyszenia.
§4. CZŁONKOSTWO WSPIERAJĄCE
- Członkiem wspierającym Stowarzyszenia mogą być osoby fizyczne i osoby prawne, deklarujące pomoc finansową, rzeczową lub merytoryczną i wspierające w ten sposób bieżącą działalność Stowarzyszenia.
- Członkowie wspierający działają za pośrednictwem swoich uprawnionych organów.
- Członkowie wspierający mają prawo do zgłaszania wniosków i postulatów związanych z bieżącą działalnością Stowarzyszenia zgodnie z zapisami Statutu.
§5. CZŁONKOSTWO HONOROWE
- Członkiem honorowym może zostać każda osoba fizyczna – obywatel polski lub cudzoziemiec – posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych, zasłużona dla realizacji celów statutowych Stowarzyszenia.
- Uchwałę o nadaniu tytułu członka honorowego podejmuje Zarząd Stowarzyszenia.
- Członkowie honorowi mają wszystkie uprawienia członków zwyczajnych za wyjątkiem biernego i czynnego prawa wyborczego do władz Stowarzyszenia zgodnie z zapisami Statutu.
§6. SKŁADKI
- Wysokość składek członkowskich wynosi:
1) Członkowie zwyczajni (osoby fizyczne) – 50 zł brutto/msc – 600 zł brutto rocznie, chyba że członek zwyczajny jest reprezentantem / pełnomocnikiem / zarządcą / właścicielem / pracownikiem osoby prawnej będącej członkiem wspierającym Stowarzyszenia – wówczas – 100 zł brutto rocznie.
2) Członkowie wspierający:
2.1) osoba fizyczna – 50 zł brutto/msc – 600 zł brutto rocznie,
2.2) osoba prawna – 150 zł brutto / msc – 1800 zł brutto rocznie.
3) Członkowie honorowi są zwolnieni z płacenia składek.
- Płatność składki członkowskiej następuje w trzech wariantach:
1) Opłata za cały rok z góry,
2) Dwie płatności, co 6 miesięcy,
3) Cztery płatności, co 3 miesiące.
- Składki członkowskie powinny być wpłacane do 10 dnia miesiąca, w którym przypada termin płatności, w zależności od wybranego wariantu. Nowo przyjęci członkowie wpłacają składki, według zasad określonych przez Zarząd, w ciągu 30 dni od otrzymania powiadomienia o przyjęciu na członka Stowarzyszenia. Płatności należy dokonać przelewem na konto Stowarzyszenia prowadzone w mBank S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Prosta 18, 00-850 Warszawa, nr 36 1140 2004 0000 3102 8124 6413 tytułem: Opłata za członkostwo w PAiP.
- W uzasadnionych przypadkach Zarząd może zastosować system rabatowy dotyczący wysokości składek członkowskich, zarówno dla członków zwyczajnych jak i wspierających (osoby fizyczne lub prawne).
§7. DEKLARACJA CZŁONKOWSKA
- Wzór deklaracji członkowskiej przyjmuje Zarząd.
§8. CZAS TRWANIA CZŁONKOSTWA
- Członkostwo w Stowarzyszeniu zawierane jest na czas nieokreślony i ustaje na zasadach opisanych w jego Statucie w Rozdziale III, § 12.
- Rezygnacja z członkostwa w Stowarzyszeniu odbywa się na podstawie pisemnej deklaracji przesłanej drogą elektroniczną na adres: biuro@paip.org.pl. Obowiązuje trzymiesięczny okres wypowiedzenia członkostwa.
§9. WYKORZYSTYWANIE NAZWY I ZNAKU TOWAROWEGO
- Członkowie Stowarzyszenia uprawnieni są do wykorzystywania nazwy, jej skrótu i logotypu Stowarzyszenia w informacjach o swoim udziale w organizacji.
- W przypadku wykorzystania:
1) Nazwy Stowarzyszenia – należy podać pełną nazwę zgodnie z § 1 Statutu,
2) Skrótu nazwy Stowarzyszenia – należy korzystać ze skrótu: Stowarzyszenie PAiP bądź PAiP,
3) Logotypu – należy korzystać z plików zawierających znak towarowy udostępnionych na stronie internetowej Stowarzyszenia.
§10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Źródła powstania majątku Stowarzyszenia są opisane w jego Statucie w Rozdziale V, § 23.
- Zmiana Regulaminu wymaga podjęcia uchwały przez Walne Zebranie Członków zwykła większością głosów, przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają w szczególności przepisy ustawy – Prawo o stowarzyszeniach oraz Statut Stowarzyszenia.